Find This Blog

My Pages

Khamis, 10 Mei 2012

Encik Suami Saya

April yang lalu, bermacam-macam urusan perlu diselesaikan. Dari sekecil-kecil urusan dunia, sehinggalah sebesar-besar urusan dengan Tuhan, termasuk bersangka baik dengan Allah kerana beri ujian kepada aku supaya semakin kuat.Yes mmg aku rasa besar ujian ni sbb dah la lapar lepas tu tak boleh makan lepas tu asyik bluek je sampai suami kena bangun tengah malam tolong urut belakang lepas tu asyik monyok serabai macam hantu kak limah oi, lepas tu kena pergi kerja mengadap bos atau sesiapa je la yang annoying tak ke gila dibuatnya? Pendek kata sindrom mental disorder telah menunjukkan kesungguhan di ketika ini.

09 April hingga 11 April 2012, aku admitted ward, alahan teruk dan dehydrate. Asal masuk je makanan, mesti keluar balik. Semua makanan fevret dah tak jadi fevret. Makanan yang tak berapa nak fevret dulu, jadi fevret time pregnant ni. Antara yang bukan fevret sangat, kurma (selalu mkn masa bulan Ramadhan je). Alhamdulillah, Allah bukakan selera makan kurma banyak-banyak sepanjang pregnant ni. Walaupun lapar sbb tak boleh makan nasi dll, aku rasa 'kenyang' sbb makan makanan fevret Rasulullah s.a.w.. (w'pun kena paksa mkn)

Dan sepanjang 3 hari dok ward, kena masuk drip sebanyak 7 botol.

Kebetulan pulak la kan jeng jeng jeng 09 April 2012 tu, anniversary kedua aku & my other half (MOH).

Aku: Abang, hari ni anniversary kita.. Semalam kan kita plan nak pergi jalan-jalan.
MOH: Tau.
Aku: Abang tak nak wish apa-apa ke kat I? (dah ada rasa kecewa campur nak nangis sikit so korang boleh bayangkan suara aku dh monotone plus muka cebik)
MOH: Nak wish apa?
Aku: Wish la Happy Anniversary ke.. Bagi hadiah apa-apa ke.. I dah lah boring dok ward ni.
MOH: Habis tu, siapa suruh masuk wad?
Saya: ????? (Kecewasssss guruh petir dalam hati ni oi, sah menangis bawah bantal lepas MOH balik rumah)

Itulah dia. Memang dia kurang romantik mcm yang semua perempuan harapkan (bajet kau macam Angelina Jolie la suami kena bagi bunga ke, hadiah gelang Pandora ke) tapi dia tetap suami aku. Dia ada cara tersendiri utk show his love pada orang-orang yang dia sayang. 

Dan tetiba malam tadi, dia tanya :

MOH: Kalau abang mati, mesti U tak sedih sangat kan?
Aku: Kenapa plak?
MOH: Ye la, abang tak romantik sgt, tak pandai nak tunjuk sayang pada U..
Aku: ????? (Rasa nak nangis!!) Aku diam je, rasa nak peluk. Tapi tak peluk, malu haha ntah apa-apa.

Siapapun dia, aku sayang dia kerana dia adalah dia :)

*******

TQ for reading :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Saya lebih gembira jika anda memperkenalkan diri anda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...